torsdag 29 juli 2010

Nystart!

Så där. Nu är man lite på banan igen.
De viktigaste programmen, PS CS 5 och Photo Mechanic gick tydligen att installera på nytt. Och de allra allra flesta bilder finns också kvar eftersom jag har dom sparade i min Drobo.
Tur att jag köpte den innan datorn och Time Capsulen kraschade.

Men det är fortfarande väldigt tomt om jag jämför med hur det såg ut i datorn för två veckor sedan, och innan dess.

Och trots att K-Store gjort sitt yttersta att försöka hämta tillbaka informationen i Time Capsulen, och inte klarat det, så har jag inte gett upp hoppet - än.
Ska se om det finns någon annan som vill gå en match mot den. Ersättning utbetalas givetvis.
Mer om det längre fram i tiden.


Nystart. Så här tomt har inte mitt skrivbord set ut på några år. Ikväll har jag hunnit med att installera Photoshop, Photo Mechanic, iLife 09, Spotify och Firefox.

4 kommentarer:

Studio Eriksson sa...

Tråkigt D med alla problem hoppas det löser sig.
Ditt skrivbord ser ut som mitt förutom att jag även lagt in Aperture 3.0.3 samt Lightroom 3 också.
Hur tar man en skärmdump i Mac?

Photos_By_Niklas sa...

CMD+shift 3 får du en png-bild på skrivbordet

CMD+shift 4 så kan du välja vilket del som du ska ta dump av.

Jens sa...

Skall det inte finnas en skärmklippare på Mac? Dvs, markera ett område på skärmen och klipp ut det och spara det i olika format.

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Tjenare Daniel !
Nu är jag ute i rymden igen, efter problem med div. Trojaner. Fick släcka ned min blogg och starta om från början igen med ny adress. Lyckas inte få ut bredden på bilderna som jag hade tidigare, men det löser sig nog efter lite trixande.
Vore tacksam om du byter länken på din blogg - hit. Till den nya adressen, när du får tid.
http://bromshasse.blogspot.com/
- Vill du sen skriva "en mening " i ett inlägg att jag har ny adress, så skulle jag bli ändå gladare.
- Ha det så bra ! Syns i iskartongen ! / Hasse