tisdag 6 juli 2010

Oskarshamn Offshore race 2010 - plåtat från en bockkran!

I helgen var det ju Oskarshamns Offshore-race som ni kanske sett i tidigare inlägg här på bloggen.
Jag hade på lördagen fått möjligheten att bevaka racet från en lite annorlunda plats och vinkel än hur det brukar bevakas.

Alltså från den stora höga gröna bockkranen som står på varvsområdet.

Här uppe stod vi.

Behind the scenes-film från bockkranen.



Starten har precis gått i största Offshore-klassen. Bakom syns Badholmen och brädholmen bland annat.

Man ser rätt långt. Till och med ända bort till OKG. Just den här bilden drogs över ett helt uppslag i tidningen. Blev rätt häftigt.

Den blåa C-7-båten blev totalvinnare i helgens tävlingar.

Hotell Corallen, Gotlandsfärjan och Blå jungfrun.

Vinkevink. En av många funktionärsbåtar på väg ut till sin position inför starten.

OT:s reportagerteam på hög höjd.

4 kommentarer:

Adam Petrini sa...

Riktigt grymma bilder och nice film med! :D
Snyggt jobbat.

Photos_By_Niklas sa...

Tuffa bilder
ska du upp dit igen någongång ta med mig då...

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Häftig vinkel från Bockkranen. Misstänkte faktiskt att ni skulle upp dit när ni stod utanför varvsområdet.....
Jag var där upp i december 1977.....lite kallare då.
När jag kom ut från "benet", ut på gallergolvet började kranen köra. Hela varvsområdet under mina fötter flyttade på sig. Det var riktigt läskigt. Tanken var att jag skulle ha klättrat vidare upp till kranföraren, 15 meter längre upp, men jag totalvägrade....:O)

Anonym sa...

Ahh,snygga bilder!
Och sen ser jag ju att vi är med vid bojen vid Tillingeö.
Där stod jag med ett 1300 mm...

MVH
Sjöräddarn