söndag 19 december 2010

Time lapse-försök!

Idag gjorde jag mitt första försök till en time lapse-video.
Motivet var inte det viktigaste den här första gången.
Ställde kameran i Ihses fönster på jobbet, och ställde in den på att ta en bild var femte sekund, och att den skulle ta 999 bilder.
Det blev alltså bilder tagna under drygt 80 minuter om jag räknat rätt.

Sen fick jag importera dessa till Quicktime 7 för att kunna göra en film av det hela. Den filmen togs sedan in i Final Cut Express för att göras klar.

Nu vet jag på ett ungefär hur vi ska göra nästa gång det blir av. Ganska enkelt trots allt.

Hittade inget bra ljud att lägga in, så det blev en tyst video.

1 kommentar:

Photos_By_Niklas sa...

Det e ganska coolt med time laps
har funderat länge på att testa men
inte funnit något spännande objekt..