torsdag 5 februari 2009

Bambi och en slipad Henke!

De nya skridskorna har idag invigs på Stjärnans hemmaarena. Och vilken invigning sen. Mr Mountain och undertecknad åkte ner runt halv fyrahugget och tog våra första stapplande skär på mååånga år i blandad nedebörd och dis. Bortsett från 4 personer var vi ensamma. Vädret gjorde nog att många drog sig för en tur på bandybanan.


Bambi någon? Ärligt talat så var det brist på vassa kanter som gjorde att jag såg ut som Bambi. Trots att försäljaren sa att de var nyslipade. Jo tjena...

Mr Mountain såg självsäker ut där på isen.

Jag sprang upp i ishallen för att försöka få mina skridskor slipade. Tur nog så var det A-lagsträning så jag frågade Henke om han kunde slipa. "Inga problem" sa han. Tack Henke för hjälpen.

Titta så vassa och snabba dom blev efter lite slipning.

Så glad man kan bli när man har slipade skridskor. Jag ramlade inte en gång, trots att jag åkte överstegsåkning åt både vänster och höger, och baklänges.

6 kommentarer:

Photos_By_Niklas sa...

Du borde ju ha hjälm..:-D

FotoMix-bloggen sa...

Jo det kanske jag borde. Tur att jag inte slog i det då.
:-)
/D

carl sa...

Oslipade grillor är inget kul. Satsar du på en karriär i OIK iom detta nyköp av skridskor? Eller i Malmö kanske, dom behöver ju ha alla spelare dom kan få, hehe.
/Carl

FotoMix-bloggen sa...

Haha, nä du. Jag skulle bara se ut som ett rundningsmärke på isen.
/D

P sa...

Hämta foto-hjälmen, det är ändå ingen som använder den sedan vi fick vår underbara foto-läktare.

FotoMix-bloggen sa...

:-))
Ja du P, det var ett bra förslag.