onsdag 4 mars 2009

Jag - årets lantis-skräll enligt Journalisten!

Satt och surfade runt bland fotobloggarna som vanligt när jag klickade in på Lars Darebergs förnämliga blogg. Han hade länkat till tidningen Journalisten som hade skrivit om tävlingen Årets Bild 2009.

Detta är saxat från Paul Frigyes krönika om Årets Bild-tävlingen:
"Men den bild som kanske berörde mig mest av alla var årets lantis-skräll, Daniel Svensson från Oskarshamns-Tidningen, som tog bilden av Susannas Kallurs snubbel och fall bakom de sex svarta häckarna i Peking-OS. Det var en sportbild långt utöver sportens vanliga "fånga världens häftigaste actionögonblick"."

Klicka på bilden så kommer du till Journalisten, och hela Paul Frigyes krönika.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som om avundsjukan lyser igenom, Varför hade inte jag den positionen, hur kom det sig att fotografen satt där och fotoade, varför lyckades en "lantis" när inte drakarna kommit på idén att byta fotovinkel m.m. Jag tycker att det även är viktigt att belysa att Daniel ej hade förhoppning om att det skulle sluta så illa som det gjorde men inget ont som inte har något gott med sig. De stora fotograferna från "Storstan" kanske inte skulle vara så bekväma och bara köra på i sina ullstrumpor utan ta lärdom av andra fotografer som vi vanliga dödliga gör. På så sätt för man sig själv framåt i sin utveckling och tillika blir en bättre ödmjukare fotograf. Kämpa på alla "lantis" fotografer så ska vi visa dom. Mvh Ekis

Mattias Johansson sa...

Tjena Daniel,

vi "lantisar" skall allt visa dom...

JL sa...

Heja lantisar! Grattis!