tisdag 17 mars 2009

Lao Wa aka J-O Waldner!

Bilderna nedan är från ett jobb vi gjorde när vi var på OS i Kina.
Vi, jag och Brunby, var på J-O Waldners restaurang i Peking för att förhoppningsvis få göra ett reportage med honom. Första kvällen vi var där var J-O inte där. Men det blev bättre lycka en annan kväll.


Runt om i hela restaurangen fanns bilder på Waldner. Några ihop med diverse celebriteter, andra från karriären och en och annan bild på Rheinfeldt.

Luttrad. Att sköta en intervju, skriva autografer och prata i telefon samtidigt är väl ingen konst om man heter J-O Waldner.

Vi var inte själva med "Lao Wa" om någon trodde det...

Såklart fanns det ett pingisbord i restaurangen. Lika självklart fick några lyckliga fans spela ett par bollar mot sin stora idol.

Norsk TV var där samtidigt som oss. TV-fotografen undrade om jag inte kunde ta några rutor med blixten på. Visst kunde jag det. Har inte sett klippet från detta själv, men det skulle vara roligt att se.

På gatan utanför restaurangen stod en lastbil. Den var full med arbetare som var på väg hem efter ännu en dag på jobbet.

2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Tja Daniel
Fanken va roligt att du också varit på JO´s restaurang.
Jag fick en sån grym flashback när jag såg dina bilder så jag var tvungen att skriva ett eget inlägg!
Spelade du aldrig mot honom? haha!

Allt bra annars hoppas jag!
//Daniel

FotoMix-bloggen sa...

Tjena Daniel!
Allt är bra.
I bland får man rota lite i arkiven då det inte händer så mycket fotomässigt just nu.
Och nej, jag fick aldrig bolla mot Waldner, tyvärr. Men han var väldigt trevlig.
/D