söndag 12 april 2009

Dimman kommer!

Idag har det varit en lustig dag, vädermässigt. på förmiddagen höll sig solen frånvarande i den tunga dimman. Sedan, runt lunch och efter det, så blev det lite sol. Senare på eftermiddagen/förkvällen så var dimman tillbaka. Dock i något mer koncentrerad form än innan.

I kväll har jag varit och intervjuat en person. Det handlar om något som gått i graven. Mer säger jag inte nu...
Jag håller alltså på med ett bildspel, som bör bli klart i veckan. Jag länkar när det är färdigt.


Hamnkranen är ett landmärke i vanliga fall, men idag så var det lite knepigt att se vart den stod egentligen.

Sol och dimma samtidigt.

Undrar hur fåglar navigerar i dimma? GPS kanske...

Om några månader kommer det baskettokiga killar och tjejer från stora delar av landet att använda dom igen. Basketkorgarna på brädholmen står redan uppställda och är redo att användas.

3 kommentarer:

Studio Eriksson sa...

"Schysta" bilder Daniel! Mkt konstigt väder i går men tydligen klockrent att fota i. Kul med din "cliffhanger" du gör så vi kommer tillbaka till din blogg för att få reda på allt... Mvh Ekis

Photos_By_Niklas sa...

snygga bilder, skulle oxo ner o kolla in dimman, för i svalliden va det klarblå himmel.
men blev o lek med junior istället.
därimot kunde jag ta några rutor på dagens morgondimma.
men dom e långt från bra som dina..

FotoMix-bloggen sa...

Ekis: Ja det var mycket märkligt väder. Här var det kallt som fasen, men i Bockara var det sol och typ 15 grader.

Nilkas: Och jag som tycker tvärt om... :-))
Du är ju kanonduktig.