söndag 19 april 2009

Hästallergi och fotbollspremiär!

Helgen har gått i jobbets tecken. Ihse och undertecknad har haft en bra helg. Mycket att stå i - inte minst idag söndag.
Lördagen startade med ett knäck i ett stall. Och efter tre minuter var jag tvungen att gå ut. Jag kunde knappt andas och jag nös som om jag hade dragit i mig en lina björkpollen. När jag hostade kändes det som lungorna var på väg upp. Det gjorde ont.
Förra gången det hände sa jag att det var faan sista gången jag var i närheten av hästar, men nu jävlar ska det ha varit sista gången. Aldrig mer.

Senare på lördagen var det bland annat fotbollspremiär för lokala stoltheten OAIK i div 3. Men så stolta var dom nog inte efter matchen då de förlorade med 2-1 med matchens sista spark i 93 minuten.
Och jävlar va kallt det var. Jag hade täckjacka, mössa och vantar på mig, men frös ändå. Huva.


Det var nära ögat!

Inga kommentarer: