lördag 6 juni 2009

Det var Telia-boxen...!

Efter mycket eget felsökande kan jag konstatera att det var alltså Telia-boxen som var fel på. Inget annat så som modemet, scartsladden mellan box och TV eller längden på sladden till förstajacket som f ö är flyttat med Telias egna förstajack-flyttsats.

På tal om digitalbox. Jag har länge förundrats över att Telia inte har en digitalbox med inbyggd hårddisk och dubbla/trippla tuners, när det finns till många andra märken/modeller som till exempel Boxer.
När jag för cirka ett halvår sedan var inne på Telia sa dom att till sommaren ska det komma. Men ännu har i alla fall jag inte sett något sådant i deras utbud. Men, den som lever får se.


Lånad box från Telia visar att det funkar igen. Alltså var det min digitalbox det var fel på. Så nu väntar ett sista (för den här gången) samtal till Telia för att få ett referrensnummer som jag ska ta med mig till butiken för att få en ny. Wish me luck!

4 kommentarer:

Gustav - fotoGurrafi.se sa...

Lycka till! Ser ut som en full-hd tv, stämmer det? Fotografer gillar skärpa ;)

FotoMix-bloggen sa...

Tackar Gustav.
Faktiskt inte. Den är "bara" HD-ready. Va fasen det nu betyder, egentligen.

Anonym sa...

Tjenare, funkar gluggarna som dom ska efter LensAlign partyt?

FotoMix-bloggen sa...

Jag har inte hunnit testa ännu. Kanske blir idag när det är "kändisfotboll" på Arena O.