tisdag 7 juli 2009

I feel so high!

Igår var jag ombord på Briggen Gerda af Gefle.
Dom berättade lite om briggen i största allmänhet.
Det kändes som ett vanligt knäck bland knäcken till en början, tills jag fick frågan av intendenten Ulf Henrysson om jag var höjdrädd.
– Nä svarde jag. Såklart.
Tio minuter senare hade vi, jag och intendenten, klättrar upp 16 meter upp i en av de två stora masterna.
Utsikten var magnifik därifrån.

På tal om något helt annat. Vi på OT gör varje dag något som kallas för dagens fråga. Ibland kan det vara knivigt att komma på vad vi ska fråga om. Men jag kan nog säga att vi INTE kommer fråga det här i alla fall.


Ett något ansträngt leende. Man vill ju inte gärna trilla ner ifrån den här höjden.

Gerdas intendent Ulf Henrysson från en hög position på träbriggen som de senaste dagarna har legat förtöjd i hamnen i Oskarshamn.

1 kommentar:

Tjurgubben sa...

Men man ser ju inte hur skutan ser ut!!!!!!!!!!!