onsdag 2 september 2009

Fiaskot - som inte blev av!

I går var det den sista omgången i speedway mellan redan avhängda Rospiggarna och Dackarna. Ett Dackarna som var piskade att vinna om de skulle ta sig till slutspel. Därför rattade vi miljöbilen de cirka fyrtio milen till Hallstavik för drabbningen.
Och som en bra film så avgjordes inte förrän i slutet. Fredrik Lindgren och Andreas Jonsson tog en 5-1:a i sista självande heatet. Glädjen, eller lättnaden, efteråt gick inte att ta miste på.

By the way. Jag fick ett sent samtal igår om att jag skymtade förbi på sportsändningen. Får kolla när jag kommer hem.


Nej, dom har inte tagit SM-guld. Dackarna har tagit sig till slutspel. Men glädjen var densamma.

2 kommentarer:

Göran S sa...

Fina bilder från Orionparken.Du ska veta att vi var spända inför sista heatet hemma i soffan,jag min grabb Johan fd.speedwayproffset Christer"Jonte Jonsson Fd.Dackarna Västervik Poole UK. Nu tar vi Lejonen på tisdag!!!

FotoMix-bloggen sa...

Ja det var spänt i Dackelägret innan det var klart.
/D