torsdag 8 oktober 2009

Oldie but goldie´!

Det var många år sedan nu, men första gången jag höll i en digitalkamera så tog jag med den på baseboll. För på den tiden hade vi, Oskarshamn alltså, ett basebollag i högsta serien.
Det har vi inte längre - tyvärr.

Hur som helst, jag plåtade lite till och från under matchen.
Men det fanns även en videofunktion på kameran som jag bara var tvungen att prova.
Det var ju hur häftigt som helst, att filma med en digital pocketkamera.
Om jag inte minns helt fel så var det en Fuji finepix-kamera jag hade köpt på ONOFF dagarna innan.

Nu, ett massa år senare är det dags att klippet kommer ut till massorna... :-))

Lite bakgrund om filmsnutten:
Oskarshamns duktige catcher, Peter Malm, är på väg att springa in ett poäng när han plötsligt får lite framåtvikt. Detta för att Basebollplanen är en före detta soptipp som hade en del ojämnheter. Så när Malm rundar tredje bas så är det uppförsbacke en bit och han tappar balansen.
Men trots att han snubblade, i sin iver att springa så fort benen bar honom, blev det poängen åt OBSK. Till publikens och speaker Björklunds stora glädje.
Hur matchen slutade (mot Alby??) har jag ingen aning om, men det har skrattats mycket i klubben åt just detta klipp.


Inga kommentarer: