torsdag 25 februari 2010

Stoppad i poliskontroll!

Idag har vi kört en skotertur till Granfjällssätern. Det gick jättebra dit, vi tog en enkel fika med varm choklad och bulle. Efter kl elva serveras öl. Vi var där halv elva.
På vägen hem blev vi stannade av poliser.
Skoterpoliser.
Eftersom jag och Jocke satt vid styret på de båda rivjärnen var det vi som fick göra alkotest och visa körkort, som jag glömt.
Eftersom jag i normala fall har ett halvt om halvt medlemskap i IOGT-NTO så var jag lugn inför blåstestet.
Negativt stod det i apparaten, vilket var positivt för mig.
Enligt polisen är det vanligt att det dricks i samband med skoterfärder, därav dessa kontroller.
Vi klarade oss såklart med bravur och fick åka vidare.

När vi kört klart så åkte vi hem till huset/stugan och åt lunch.
En väldigt liten lunch.

Sen bar det av till backen för att hyra, och åka, skidor under eftermiddagen.

Nu väntar en rom och cola.
Sen bastu.
Sen oxfilépasta.

Sämre kan man ha det.


FOTO: Davjo.
Eftersom Tving satt bak så kunde han bara garva åt situationen...

...att jag fick blåsa. Men nykterist som jag är, nåja, så gick det bra.

2 kommentarer:

Studio Eriksson sa...

Där hade du tur...

Jens sa...

Ni verkar ha det bra! Hoppas ni solen kommer att skina på Er!

//J