måndag 22 mars 2010

Nybro-IKO - första kvalmatchen i bilder!

Igår var vi, CG, bananen och jag, i Nybro för den första matchen i kvalserien till Hockeyallsvenskan. Vi åkte, för en gång skull, i väldigt god tid.
Detta på grund av CG:s medverkan i OT/Klubb-TV:s web-TV-studio innan match och web-radio under match.
Till min förvåning verkade de skrivande kollegorna tycka det var rätt skönt att vara ute i god tid. (Som jag har tjatat på att åka i god tid...)
Håller tummarna att det fortsätter så.

Det var lite annorlunda att plåta igår efter som vi var två fotografer från tidningskoncernen.
Paul Madej plåtade med Barometern-ögon och jag med OT-ögon.
Hans bilder från matchen hittar ni här.

Se resultatet i respektive tidningar längst ner i inlägget.

Både Paul och jag monterade vars en remotekamera. Detta för att förhoppningsvis få lite annorlunda vinklar från ställen där man annars inte står och plåtar, eller ens har möjlighet att stå.
Blev väl sådär.
Men practice makes perfect...


Många känner igen hans röst, men få har sett honom i verkligheten.

Nybrokeepern Troy Davenport hade hållt nollan i 11 div 1-perioder inför första kvalmatchen mot IKO. Efter 26 sekunder i första perioden fick han vittja nätet.

Kramkalas på isen och en och annan glädjeyttring på läktaren.

Klubban i isen är ett uttryck man har hört många gånger. Nicklas Jadeland har lärt sig.

känt folk i VIP:en.

Två utvisningar i samma situation. Tripping och diving.

Ja, vad ska man skriva här då. Apgalleri kanske. Nä det var taskigt (mot några...)
Notera min placering av remotekameran, precis bredvid web-radiograbbarna.

Mellan båsen stod Emilie Åkerlund och webradio-pratade.

Segerintervju. Nollhållaren David Rautio var glad efter 3-0-segern mot Nybro.

Paul Madejs remotekamera hade fått VIP-plats i Viktoriahallen.

Justin Cox har precis gjort 3-0 i öppen kasse. Nybros Johnny "Loket" Ågren är inte lika glad.

FOTO: Paul Madej. Det är kul att plåta när laget man bevakar vinner...

Ettan och tvåettan i OT. (förstasidorna i båda tidningsdelarna)

Sportuppslaget.

Löpsedeln. Dock har den mänskliga redigerarfaktorn skrivit fel fotograf... men det bjuder jag på.

Min bild på Barrans etta.

Barrans sportuppslag.

4 kommentarer:

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Djävligt bra jobbat Daniel !
Och nu förstår jag varför man hörde en smattrande kamera i webbradio-sändningen...:o)
- Kul ljudklipp på Håkan Lönngren.

Anonym sa...

Det är kul att plåta när laget man bevakar vinner...
Tycker han ja....

Studio Eriksson sa...

Mycket bra bilder!!! Kul med två vinklingar av samma mynt i tidningskoncernen.

FotoMix-bloggen sa...

Tackar Hasse.
Angående smattrandet så frågade jag Salmunds om det var okej att kameran stod där, och ha sa att det gick bra.
Madej: Haha...
Ekis: Verkligen. Där ser man så svart eller vitt allt är.