onsdag 19 maj 2010

Vetlandautflykt!

Jodå.
Vi kom iväg sent såklart.
Hade jag trott något annat?
Nä.

Så den förhatliga Svevia-västen väntade prydligt på mig när jag kom fram.
Likaså de torra ostfrallorna fanns på plats.
Innan under dagen kollade jag upp vädret, och det såg då ut som att det fanns risk för nederbörd. Men när vi kom fram så tittade solen fram, och regnrisken var lika med noll.

* * *

Skaffa presskort verkar inte vara helt enkelt.
Orkar jag bassla med det, och hur användbart är det egentligen?


Rune Holta, gul, höll koll på lagkamraten Fredrik Lindgren, vit, och paråkte snyggt in en femetta i ett av heaten.

Roligt minspel på Ricky Kling och Andreas Jonsson när de kollar reprisbilder på Canal+-skärmen efter ett heat.

Dackarnas ena lagledare, Jerker Eriksson, grinade lite illa i början av matchen.

Vad vore speedway utan en "tumme upp". Andreas Jonsson ger en sådan till Fredrik Lindgren och Rune Holta efter ett vunnet heat.

De tillresta Dackesupportrarna var glada efter matchens sista heat.

Tung dag på jobbet. Världsmästaren Jason Crump hade inte den bästa av dagar den här kvällen.

Ostfrallorna.

2 kommentarer:

Pontus Höök sa...

"Bassla", har jag aldrig hört förut. Är det lokal slang? :D

FotoMix-bloggen sa...

Ja det är det förmodligen.