lördag 7 augusti 2010

Nära skjuter ingen champagnekork!

I torsdags åkte jag och brorsan, han som flög ur tuben för något inlägg sedan, till Skorpetorps golfbana. Det var massvis med år sedan vi spelade den.
Så nu när vi hade åkt dit så tänkte vi dra på stort. Vi hyrde en golfbil.
"Fan så töntigt", säger du.
"Fan så roligt", säger jag.

Hur som helst.
På första hålet var man lite smånervös.
Varför vet jag inte riktigt, men så var det.
Så en trippelboogie var inte mycket att orda om.
Bara att glömma och gå vidare.

På hål två däremot, ett par tre-hål. Där fick brorsan på en kanonträff.
Den landade så fint på green, på väg mot hål. Och från tee såg ut som den skulle gå rätt i.

Sen var det min tur.
Pang.
En perfekt träff, på väg mot green, och med lite rull så tog den riktning mot det lilla hålet.
Tyvärr stannade den lite innan, men det såg ut att vara rätt nära från tee - igen.
Två jäkligt bra slag alltså.

Väl framme var jag inte så nära som jag trodde, men brorsan hamnade cirka 20-30 cm från hål.
Hyffsat får man väl ändå säga.
Han gjorde en enkel birdie, och jag ett solitt par.
Resten av rundan gick ganska bra. Vi gick ihop med en trevlig prick som vi spelade mycket med förr, för 10-talet år sedan typ. Han, hans kompis och vi hade en trevlig eftermiddag på Skorpetorp.

- - - - - -
På måndag början jag jobba igen efter två veckors semester.
Kul.

FOTO: iPhone 4

30 centimeter till höger och brorsan hade fått bjuda på champagne. Kanske var tur ändå att han missade, för jag gillar inte champagne något vidare...

Vi lyxade till det lite och hyrde en golfbil.

På hål 14 mötte vi ett gäng kräftfiskare. När jag skulle slå ut på det hålet höll jag på att träffa dom med dagens snedaste slag. Fore!

Inga kommentarer: