onsdag 16 januari 2013

Inte ett uns av någon Wassberggen!

För knappt två år sedan köpte jag längdskidor. Men på grund av olika anledningar har jag bara testat att åka på dom en enda gång.
Fram till idag.
Jag hade varit på InterSport och fått dom vallade och klistrade enligt konstens alla regler, så idag skulle jag ta min premiärtur på Kristinebergsslingan.
Och vilken premiär det blev.
Jag kan säga att det var tur att ingen annan var i spåret och såg mig för då hade de dött av skrattanfall.
Min teknik är obefintlig, go figure.
Plus att jag körde huvudet i snön efter att jag korsat skidorna i en pytteliten nedförsbacke.
Men med guds försyn och Värvet-podavsnittet med Sisela Kyle i öronen tog jag mig runt den för mig långa 2,5 kilometersslingan till slut.
Ja, det var första gången det. Men inte sista. Tror jag.

Inga kommentarer: