torsdag 7 februari 2013

Porträttuppdrag on the go!

Ibland får jag uppdrag att fota porträtt på personal på olika företag i närområdet. Senast nu fick jag ett uppdrag att fota personalen på ett logistikföretag. De har även filialer/personal på andra orter, så jag fick besöka de ställena också.
Och platserna jag jobbar (fotar) i kan variera allt från en stor lagerlokal, konferensrum, till en trång personalmatsal. Vad man än har att jobba med för utrymme gäller det att få det att funka.

Min packning jag oftast har med mig på såna uppdrag är ganska lätt och innehåller:
- En Lastolitebakgrund med två sidor, en ljus och en mörk melerad sida.
- Manfrottostativväska med två blixtstativ, trebenstativ och 2 Kaffebrusparaplyer.
- Kameraväska med canon 5D mark III, 2-3 Canonblixtar 580 EXII och Phottix Odin som sändare till blixtarna.


Inga kommentarer: