fredag 19 april 2013

Kalmar-Elfsborg - min första bevakning!

Igår var jag för första gången på Guldfågeln Arena för att plåta fotboll åt Bildbyrån STR.
Elfsborg stod för motståndet denna vansinnigt, och då menar jag verkligen vansinnigt, blåsiga aprilkväll.
Ska jag på något sätt koka ner upplevelsen igår blir det med orden nervös och förvirrad.
Det var mycket som var för första gången, både plåtandet och allt runt omkring, vilket med all säkerhet speglades i mitt jobb igår.
Men skam den som ger sig. Jag kanske får lite rutin på det här också vad det lider.








Bilden ovan hade kanske funkat i tidningarna om Elfsborg vunnit och blonde Tom Söderberg hade gjort målet. Men istället var det Lasse Nilsson, som gömmer sitt huvud bakom Kalmars Paulus Arajuuri, som gjorde målet. Om inte om hade funnits...




3 kommentarer:

Peter Holgersson sa...

Snyggt! Bild tre är favoriten! Köpt lång glugg?

FotoMix-bloggen sa...

Tack Peter.
Nä jag lånade bara en 300-glugg av en kompis.
Men jag inser att jag måste göra en ivenstering vad det lider.

Photos_By_Niklas sa...

Om det här var det första, så tänker jag, hur ska du matcha detta?
Många sköna uttryck på spelarna.. Tur är väl att inte Beyonce Spelar fotboll, då hade det inte blivit bilder..:-)

Det jag reflekterade över att du var nervös, trodde bara rookie som jag var det... :-)