tisdag 31 mars 2009

Var är 4-hjulsdriften när den behövs?

I helgen var jag och CG i högsby för att bevaka en träningsmatch i fotboll. Vi kom lite sent så därför var det fullt med bilar på den lilla vägen bredvid planen där vi i vanliga fall brukar parkera. Då CG fick en snilleblixt och tyckte vi skulle parkera vid sidan av vägen. Och så blev det. Jag körde ner i vad som verkade vara tjällös åkerjord. Börja ana oråd redan där.
Men när vi skulle där ifrån så var det tvärnit. Däcken bara slirade. Tur då att några OAIK-spelare fanns kvar efter matchen, till och med OAIK:s ass.tränare JW hjälpte till. DPLT:s Conny B lade ett finger på bilen, mest för syns skull tror jag. Kollegan (närmast kameran) fick mest skit på sig. Någon kocka ska tydligen ha letat sig till munnen på honom. Mitt i prick alltså.


FOTO: Mattias Rubin
Tack alla som hjälpte till. För upp kom vi ju till slut.

2 kommentarer:

Skuggan sa...

Det förklarar den grisiga bilen både på in- och utsidan som jag var tvungen att sätta mig i idag.

FotoMix-bloggen sa...

Jag skyller på CG, i båda fallen.
/D