lördag 1 augusti 2009

Gokart + en gul förrädisk banan!

I går var vi ett gäng grabbar som åkte ner till Kalmar för att köra gokart.
Det var hundan vad det gick undan på banan. Vi började med 10 minuter tidsträning för att se vilken position man skulle få i finalen. Jag fick bil nr 4 på tidsträningen, och det var den absolut slöaste maskinen, så jag kom givetvis i sista startled i finalen. Killen som fick starta etta i finalen hade bil nr 7 på träningen. Den fick jag. Vilken skillnad det blev. Helt plötsligt kunde jag komma ifatt dom andra. Jag tyckte dock synd om Daniel T som fick karten jag hade på träningen. Den var ju som sagt sämst av dem alla. Trist med så stor skillnad på bilarna.
Men det var kul ändå, och jag tror det tog en lång stund innan hornen växte in igen i våra pannor efter den hårda bataljen.

En förare som hade otur var Niklas. Han käkade en stoor banan efter tidsträningen för att få i sig energi till finalen. Men det skulle visa sig vara ett felbeslut. Han blev så illamående att han efter halva loppet fick bryta.
"Jag hade att välja på att stanna, eller köra vidare och spy i hjälmen. Det var ju en lånehjälm så jag stannade" kommenterade bananmannen efter racet.


Banan-Niklas och Mikael hade hittat rånarluvorna.

Tidsträning. Jag kom ohjälpligt sist.

Kolla varvtiderna var en viktig del i tävlingen. Vem körde fortast? Vem var slöast?

Bananen som stjälpte Niklas.

I finalen fick jag en annan snabbare gokart, och vips var man om ett par förare.

Jag körde så fort i finalen att bilden blev lite suddig. En bronsplats kunde jag stoltsera med när racet var över.

1 kommentar:

Photos_By_Niklas sa...

Kul det där med gokart.
blir liksom som den onde hoppar i en.