söndag 2 augusti 2009

Spitfire och getingstick!

I helgen har det varit Motor&flygdag på Hultsfred Airport.
Bror och jag följde med kollegan Roger, som har ett modellflygarintresse av stora mått, till Hultsfred. Vi kom lagom till flyguppvisningarna på eftermiddagen.
Runt 5000 personer besökte flygplatsen under söndagen. Tur med vädret hade dom oxå.
Själv hade jag inte lika stor tur då jag blev stungen av en geting i handen. Det var inte skönt kan jag lova.

Samtliga bilder med Nikon P5100

En spitfire på backen och en dubbeldeckare i luften. En stund senare var det ombytta roller.

Ett plan jag inte minns namnet på. Men fint var det.

Ett flygplan av äldre modell.

Cirka 5000 personer befann sig på Hultsfred Airport under söndagen.

Det var inte bara flygplan i luftrummet, även fallskärmshoppare ville visa upp sig.

Mjuk landning blev det för den här fallskärmshopparen.

På lördagen var det mestadels fordon som höll sig på marken som visades upp. Som den här Ferrari Enzon.

1 kommentar:

johan sa...

Enzo är så otroligt sexig i verkligheten. Köp du din båt när du vunnit på "miljoners miljoner-lotteriet" så köper jag en Enzo! :)