onsdag 27 januari 2010

Vidvinkel på IKO-Mora!

Jag bestämde mig för att bara köra med min vidvinkelzoom 17-40/4 på hockeyn.

Tyvärr var inte gluggen och huset överens alla gånger, särskilt i slutet av matchen.
Mitt i en bildserie kunder den sluta fungera och ge mig ett error-meddelande.
Irriterande som fasen.



BILDER:

Äntligen fick hemmalaget jubla för en gång skull.

Men det började allt annat än bra då Mora gjorde mål redan i matchens första minut. IKO-keepern släppte ett skott som sakta sakta gled in i mål, utan hjälp från Moraspelaren.

Ingen bra start för IKO:s burväktare David Rautio.

Men IKO replikerade ganska omgående.

Snökaoset gjorde nog att en del struntade i att åka till ishallen igår kväll. Eller är det tabelläget som är den stora boven...

Listerine-reklam?

Toivo Suursoo var nära att göra mål...

... men den ville inte in. Till IKO:s stora förtret.

Vy från pressläktaren.

Obstruktion. Av linjemannen. När Oscar Andersson skulle skjuta ett skott igår så tog bladet på domarens armbåge och han blev därmed hindrad att skjuta. Finns det en utvisning för det?

Fightingface a la Ragnar Karlsson.

I förlängningen avgjorde Nicklas Jadeland matchen med ett otagbart skott för Morakeepern.

Jubel i Arena Oskarshamn. En inte allt för vanlig syn den här säsongen.

Igår snöade det en herrans massa. Bara på den korta tiden som jag var i ishallen så hade bilen blivit helt igensnöad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har nog en bild på dig när du tar den :)
/Roger

Peter sa...

Fina bilder som vanligt! Han som står i presshytten är väldigt lik Sverker Olofsson från Plus, hehe.

Photos_By_Niklas sa...

Sköna bilder du fick till där
tycker dom nästan är bättre en alla dessa närbilder som brukligt brukar vara...

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Snyggt med vidvinkelbilder som omväxling. Den första och den från båset är kanon.
Dessutom fick du ju med VIP-läktaren (sekt. B) på flera bilder. Mera av det....:o)