onsdag 28 juli 2010

Hata hata hata!

Nu är jag så jävla le.
Det är så värdelöst att backup-hårddisken, aka Apples Time Capsule, inte går att få ordning på. Inte ens K-Store i Kalmar klarar det. Den har alla filer och program med mera på TC-disken, men det går inte att få över informationen på den nya hårddisken i datorn, som alltså är ny eftersom den förra kraschade.
Således fungerar inte Time Capsulens enda, men ack så viktiga, funktion den är designad för.
Så i morgon skall jag ner till Kalmar för att hämta datorn - igen.
Så nu får jag börja om på nu kula. Helt och hållet.
Bra Apple.
Eller nej.
Dåligt Apple. 
Väldigt dåligt.

7 kommentarer:

Jens sa...

Förstår ilskan. Kanske dags att gå över till Windows 7?

FotoMix-bloggen sa...

Haha.
Nja, arg är jag, men inte så arg.
Än.

Erik Åström sa...

Aj då. Låter inte skoj. Kanske måste passa sig?

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Så jävla irriterande !

Studio Eriksson sa...

Aj aj aj och jag som precis skaffat Mac! Hoppas inte det är en massa bekymmer med dessa...
Hoppas det går bra för dig sen kanske du kan ta en crashcourse med mig i Photo Mechanic?

Jens Sandvej sa...

Hur kommer det sig att det inte går att få tillbaka allt från TC:n? Har den också crashat? Det borde väl bara vara att återställa datorn efter nyinstallation? Har gjort det en gång när jag bytte till större hårddisk och det funkar klockrent.

FotoMix-bloggen sa...

@Jens:
Den har också kraschat. Den har varit inne på Appleverkstad utan framgång.
Informationen finns sparad, men det går inte att få ut den.
Så jävla störande.